İktidar seçmeninin kafası karışır mı?

Bugünkü iktidarın yanlışlarını ve bunların olumsuz sonuçlarını dile getirdiğiniz takdirde iktidar seçmeninin kafasının karışacağını zannedenler var. Bunlar özellikle medyaya kızıyorlar, “Ülkede sanki iyi bir şey olmuyormuş gibi sürekli olumsuzluklardan bahsetmek habercilik değildir” diyorlar. Bu şekilde galiba angaje olmayan basın üzerinde yeni baskı mekanizmaları oluşturmanın yolunu yapmaya çalışıyorlar.

Oysa buna gerek yok. Basın hiç kimsenin aklını karıştırmıyor, çünkü öyle bir gücü yok. İstese de yapamaz yani. Toplumun çoğunluğu, yalnızca Türkiye’de değil, her yerde “kesin inançlılar”dan oluşur. Şairin dediği gibi, “Hangi dünyaya kulak kesilmişse öbürüne sağır”dır insanoğlu. İdeolojik veya politik bağlılıklarından kolayca kopamaz.

Bu bağlılıklar öyle okuyup araştırıp düşünerek entelektüel bir arayış neticesinde ulaşılmış bireysel tercihler de değildir. Öncelikle ve büyük oranda aidiyet hislerimiz, ondan sonra bir ölçüde de toplumsal rol ve kimlik ihtiyacımız kendiliğinden ideolojik veya politik angajmanlara yöneltir bizi.

Oy verme tercihlerimiz de aynı doğrultuda şekillenir esas olarak ama siyasi angajmanlar kolay kolay değişmese de oy verme tercihleri değişebilir. Ne var ki bu değişim yine aynı temel angajmanlar içinde gerçekleşir. Diyelim ki sağ partiden başka sağ partiye, sol partiden başka sol partiye geçiş olabilir ancak.

Hemen her yerde olduğu gibi Türkiye’de de sağ ve sol diye adlandırılan iki ana blokta toplanıyor seçmen tercihleri. Son dönemde ayrışan sistem dışı etnik parti oylarını saymazsanız sağ ve sol oyların oranı ülkemizde yüzde 70’e yüzde 30 dolaylarında.

Dünyada örneği az olan bu tablo bu. Sözgelimi Avrupa ülkelerinde iki veya üç dönem sağ iktidarlar başa gelmişse arada en azından bir dönem de sol partilere şans verir seçmen. Türkiye’de ise CHP çok partili sisteme geçildiği günden bu yana tek başına iktidara gelemedi. Bunu yalnızca Türk toplumunun sosyolojik özellikleriyle değil aynı zamanda CHP’nin siyasi genetiğiyle de izah etmek gerekir.

CHP geleneği en azından görünüş ve algı olarak 1950’den bu yana tek bir değerin temsilcisi olarak çıkıyor halkın karşısına: Laiklik prensibinin. Laiklik elbette modernleşme hedefinin olmazsa olmazı ama modernleşmeyi laiklik konusuna indirgeyerek daraltan, milli kimliği ve milli değerleri parantez içinde tutan bir siyasi yaklaşımın halkta karşılık bulması kolay olmaz.

Bunu bırakın, topluma ekonomik gelişme ve refah vaat etmeyen bir siyaset olur mu? Halktan oy alma önceliğiniz yoksa olur. Geçmişte CHP eliti bürokrasi üzerinden sürdürülen ideolojik iktidarı yeterli görerek “halka gitmeye” gerek duymuyordu. Ecevit ve bazı arkadaşları bu zihniyeti değiştirmeye çalıştılar ama değiştiremediler. Bugün ise şartlar bütünüyle değişti, artık ne bürokratik iktidar ne kültürel iktidar ne de ideolojik iktidar kaldı ortada. CHP’nin bir süredir “demokratlaşma” yolunda çaba göstermeye başlamasını da bu değişim sağladı.

Haddizatında bugüne kadarki sağ iktidarların rahatlığı biraz da CHP’nin kendilerine bıraktığı boş alanda siyaset yapabilme lüksünden kaynaklanıyordu. Bugün bu durumun ne ölçüde değiştiği veya değişip değişemeyeceği en önemli sorun ana muhalefet açısından.

Yüzde yetmiş oranındaki sağ oy blokundan söz ediyoruz. AK Parti bütün merkez sağ iktidarlar gibi “milliyetçilik, dindarlık, kalkınmacılık” sac ayağı üzerinde siyaset yaparak bu yüzde yetmişin büyük bölümünü etkileyebiliyor. Her şeye rağmen hâlâ etkileyebiliyor. Kötü yönetime rağmen, batan ekonomiye rağmen, ayyuka çıkan yolsuzluk iddialarına rağmen, adaletsizliklere rağmen, hatta hiçbir şey olmasa iktidar yıpranmasına rağmen…

Yüzde 70’in bir şekilde nabzını tutabilmek yetiyor. Çünkü bu kitleye hitap edebilecek güçlü bir alternatifi yok AK Parti’nin. 2023 seçiminde Altılı Masa ittifakı içinde iktidar seçmeninin ideolojik angajmanına hitap edebilecek bileşenlerin mevcudiyeti bir avantajdı, bugün o da yok.

Ancak ne olursa olsun CHP’nin önümüzdeki seçimde yüzde ellinin üzerinde oy alabilme şansı cumhurbaşkanı adayının eldeki yüzde otuzluk blokun dışındaki geniş seçmen havuzundan da oy alabilmesine bağlı.

Demek ki İmamoğlu veya Yavaş’ın adaylığı dışında seçeneği yok CHP’nin. Üstelik bu isimlerin de önümüzdeki süreçte birlikte hareket edebilmesi gerekiyor. Bu sağlansa bile yüzde yetmişlik sağ bloktan oy alabilecek vasıflara sahip bir ismin aday olarak ortaya çıkması yeterli mi?

CHP’nin teşkilatlarının, medyasının, aydınlarının yüzde 70’lik seçmen bloğuna, yani sağ kesimlere seslenecek bir cumhurbaşkanı adayının yükünü omuzlayacaklarını düşünebiliyor musunuz? Yoksa o yükü daha da ağırlaştıracak işler yapmaktan geri durmayacaklarını mı beklemek gerekiyor?

Önümüzdeki seçimde kimin aday olacağı elbette önemli ama o adayı taşıyabilmek de önemli.

Bildiğimiz CHP’liler ve bildiğimiz “CHP çevresi” bu hususta ümit veriyor mu?

İktidar seçmeninin kafasını karıştırır mı CHP medyası, solcu aydınlar, sanatçılar ve parti teşkilatları?

Yoksa AK Partililer boşuna mı endişe ediyorlar?

YORUMLAR (206)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
206 Yorum
  • Ali / 11 Şubat 2025 18:09

    " Angajman " yerine, TDK'nın önerdiği " Bağlantı " sözcüğünü
    tavsiye ediyorum.

    Yanıtla (2) (1)
  • Şahin İslam / 15 Şubat 2025 18:01

    Angajman kelimesi İngilizce Engagement kelimesinden alınmadır. Arapçası Meşguliyyet demektir.

    TDK Arapça düşmanıdır, Arapça bilmez.

    Yanıtla (0) (2)
  • Mikdat Erez / 15 Şubat 2025 13:16

    Saygıdeğer üstadım

    Dibe vuran sosyal hayata rağmen muhâfazakâr görünen kafalar düşünce üretmedikleri kanaatindeyim.kendim de içinde bulunduğum bu atmosferde tecrübe ettiğimiz vaziyet hiç te iktidara gelmiş ve her şeyi hallettik gibi durmuyor. Klasik sağ iktidarlar gibi davranan akparti yatırım hamlesi ile Menderes ve Demirel gibi davrandı. Hatta daha ileri gitti diyebiliriz; Ancak sosyal yozlaşmanın ilk başladığı yer bu ailelerin içinde çıktı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Yusuf bey / 11 Şubat 2025 20:38

    Asla kafamız karışmaz siz rahat olun. Gidin iki tane kerameti kendinden menkul beceriksiz belediye başkanlarınızı seçin siz. Erdoğan var. O olmazsa Hakan Fidan var o olmazsa Selçuk Bayraktar var. Kendi halinize yanın. Çok değil iki sene önce aynı satırları Kılıçdaroğlu için yazıyordunuz ne oldu? Kendi partisi kovdu adamı. Demekki siyaset falan bilmiyorsunuz.

    Yanıtla (2) (3)
  • okur / 12 Şubat 2025 22:15

    Tayland sarayında taht dağıtılırken, oğul, damat, enişte, kayın, dayı oğlu, hala oğlu, vs varken el oğlu sıraya bile sokulmaz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar Okuru / 12 Şubat 2025 00:00

    Yazarın %70 sağ, %30 sol ayrımı neye dayanmaktadır? Öncelikle; yazar sağ ve sol kavramlarını detaylı açıklamalıdır. Ondan sonra sağ ve sol kavramlarını esas alan kendisinin yaptığı veya başkalarının yaptığı bir anketin sonuçlarını açıklamalıdır. Anketle (bilimsel araştırmayla) desteklenmeyen %70, %30 rakamları subjektif bir düşünce olup sosyolojik açıdan bir anlam ifade etmez. Ecevit'e verilen %41 oy neciydi? Sağcımı, solcumu?! Köprülerin altından hiç mi su akmadı? Yeni nesiller ne durumdadır?

    Yanıtla (0) (0)
  • Salih / 11 Şubat 2025 22:33

    AŞIK KARINCA GİBİDİR BİZİM VATANDAŞ
    Aşkta mantık aranmaz ve aşk asla sorgulanmaz ya hani...
    Karıncanın biri file aşık olmuş. Onunla evlenmek için annesi kraliçe karıncadan izin istemiş. Kraliçe karınca "Nayır nolamazzz!" diye şiddetle itiraz etmiş bu duruma.
    Aşık karınca gözyaşları arasında karnını sıvazlamış:
    "Bu kadar insafsız olma anne! Bana acımıyorsan karnımdakine acı!" demiş.

    Yanıtla (0) (0)
  • Seda / 11 Şubat 2025 15:47

    "Türkiye’de ise CHP çok partili sisteme geçildiği günden bu yana tek başına iktidara gelemedi." demişsiniz; 2275'e kadar da gelemez. Çünkü toplumun kodları ile uyuşmuyorlar. Bu milletin sarhoşu bile (Onların değil) Allah diye nara atar. Millete yaranma çabaları çok sathi kalıyor. AKP'nin de ekonomiyi kötü yönetmenin yanında kaybetmesinin asıl nedeni CHP'lileşmesi olacak.

    Yanıtla (2) (8)
  • Kazım Hikmet / 11 Şubat 2025 20:08

    'Bu milletin sarhoşu bile (Onların değil) Allah diye nara atar.' Çok sevdim bu cümlenizi. Kemalistler, duydunuz mu ne diyor Seda hanım. :))

    Yanıtla (0) (8)
  • Ali Rıza / 11 Şubat 2025 21:33

    Unutmayın; Diyanet İşleri Başkanlığını CHP zihniyeti kurmuştur, bir düşünün neden?. Şu anda bile kendinde keramet var sanan, ve inandıran şeyhlere Gavslara saf duran insanlar var. Kur’anı Kerim’i net bir şekilde okumanızı öneririm Seda Hanım. Açık kuran mealinden okuyun.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okunur / 11 Şubat 2025 22:26

    Tek neden bu mu? Bu kodlara uyan her yerde malı götürüyor zaten, bilmeyen yok. Asıl önemlisi, bu gidişle 2275'e kadar toplum aklının uyuşacağı bir kod kalmayacak.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sever / 11 Şubat 2025 08:19

    Hâlihazırda CHP’nin iki cumhurbaşkanı adayı da partinin geleneğinden gelmeyen, hatta parti dokusuyla tam uyuşmayan kimseler. CHP’lilerin ekseriyeti tarafından bunların hazmedilemediği de aşikâr. Yani asırlık kurucu parti olmakla övünen CHP kendi bünyesinden önemli makamlar için aday bulmakta bile zorlanır hâle gelmiş durumda. Bu aslında yeni bir durum da değil. CHP içinde çoktan beri siyasi kalibresi yüksek isimlerin yetişmesi konusunda bir çoraklık yaşanıyor…

    Yanıtla (2) (16)
  • karar okuru / 11 Şubat 2025 09:38

    CHP artık kurucu parti değil, herhangi bir partidir. Kuruculuk yüz yıl önceki koşullara ait bir vasıftı; bugün sadece adı kaldı ve öyle de kalması gerekir. Aksi takdirde, koşullar değiştiği halde partinin değişmemesini istemek regresif bir tutum yani gericiliktir. CHP de değişti değişmeye devam ediyor. Nitekim birkaç gün önce, sayın Taha Akyol "CHP Nereye?" başlıklı yazısında CHP'nin tarihsel değişimini özetlemişti. CHP'nin değişmemesini istemek için CHP'li olmamak gerekir!

    Yanıtla (4) (0)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2025 16:37

    Türkiye’de Kuruluşundan da gelen kodlarla değişen ve gelişen tek parti CHP dir. Kuruluş, Tek parti, 6 ok, demokrasiye geçiş, Ortanın solu siyasetine yöneliş ve sosyal demokrat çizgi. Diğer partiler hala ilksel kodlarında ilerliyor.

    Yanıtla (2) (4)
  • karar okuru / 11 Şubat 2025 18:11

    Bundan sonra CHP'nin yapması gereken, cumhur ittifakı ile yandaş medyanın belirlediği gündem yerine, alternatif kanallardan kendi gündemini milletle paylaşmasıdır. Partinin gündemini sosyal politikalar ve hedefler teşkil etmelidir. Bu politikaların hakiki olduğunu yerel yönetimler bazında ispatlamalı ve yerel başarı öyküleri tüm Türkiye'ye duyurmalıdır. Parti genel merkezi ile yerel yönetimler ve örgütler uyum içinde çalışmalı, parti içinden bu çabalara taş koyanlar ayıklanmalıdır.

    Yanıtla (1) (1)
  • Sever / 11 Şubat 2025 21:21

    Trump sonrası dünya sürprizlerle karşı karşıya. Örneğin, AB nasıl bir istikamet belirleyecek belli değil. Dünyada ve bölgemizde gerilimin tırmandığı bir ortamda savunma sanayi politikalarımız nasıl olmalı? Saflar yeniden harmanlanırken yeni Ortadoğu vizyonumuz nasıl şekillenmeli? Ekonomik krizle mücadele ve enflasyon politikalarına yönelik somut öneriler neler olmalı? Ve dahası… Nitelikli bir muhalefet bu konulara yönelik samimi, somut ayağı yere basan önerileri sunmalı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Malkoç / 11 Şubat 2025 19:20

    Ankara ilahiyat fakültesi öğretim üyesi prof. İbrahim Maraş ; Allah'tan umut kesilmeyeceğine inandığım için umutlu olmak istiyorum...... Yoksa yurdum insanına güvenim kalmadı !... diyor.... el hâk doğrudur , hoca haklı... birileri övünülecek bir şeymiş gibi " çalıyorlar ama çalışıyorlar " deyip çalmayı kutsarsa hoca ne desin?... oysa Allah da, Hz. Peygamber de hırsızlığı ve hırsızları lanetlemişti ... namazları, oruçları sizi aldatmasın demişti

    Yanıtla (3) (2)
  • mavideniz@ / 11 Şubat 2025 18:38

    İdeolojik körlük,fanatik taraftarlık artık sadece küçük bir azınlığı temsil ediyor.Ekonomik zorluklar,gelecek kaygısı ve iş bulmak için partiden torpil aramak zorunluluğu çaresiz kalabalıkları canından bezdirdi.Bu umutsuzluk duygusu,bu çürüme zaten olabilecek en kötü şeydi.CHP toplumu bu karanlıktan alarak,davul zurna meydanlara indirmek ve yeniden içimize umut ekmek için daha ne bekliyor ?

    Yanıtla (4) (3)
  • Musto / 11 Şubat 2025 01:11

    Halk tercihini yaptı, çeşitli siyasi oyunlarla Erdoğan son kez başkan oldu.Millet Erdoğan'ın hamasetlerine yerel seçimlerde kanmadı.Erdoğan'ın şapkadan tavşan çıkaramayacağını gördü. Tek başına yerel seçimlerde üreten, çalışan toplumun yaşadığı büyük şehirleri kazanan, ve onlara dokunmaya çalışan, CHP belediyelerini Topal ördek yapmaya uğraşıyor. Artık buralardaki kendi seçmenlerine iş sahası açamıyor onları besleyemiyor onları kaybediyor. Elinden gelse bugün CHP'ye Kayyum atayacak...

    Yanıtla (48) (3)
  • Yorgun Muhalif / 11 Şubat 2025 09:00

    Hiç merak etmeyin. Erdoğan yaşarsa 2028' de de cumhurbaşkanı olacak. Muhalefet çıkara çıkara İmamoğlu ve Yavaş gibi vizyonsuz sözümona aday çıkarabiliyor. Tek avantajları ekonomideki kötü gidişat. O da birkaç seneye etkisini kaybederse, söyleyecek söz bulamayacaklar

    Yanıtla (8) (28)
  • Musto / 11 Şubat 2025 10:47

    Birkaç seneye ölen ölür, zaten durumu iyi olan iktidardan beslenen kalan sağlar, Bizimdir diyorsun...ülkemizin başka sıkıntısı yok gibi. Ekonomiyi nasıl düzelteceğiz, muhalefete Şafak operasyonları ile mi.?

    Yanıtla (10) (1)
  • Gerçekmuhalif / 11 Şubat 2025 21:08

    Vizyonsuzmu! Bu iki CHP lideri Vizyonunu havuz medyasından "dünya lideri gibi ifadelerden" almıyor.
    -Ö. Özel ilk katıldığı toplantıda 120 ülkenin dahil olduğu Sosyalist enternasyonalin başkan yardımcısı oldu.
    -E. İmamoğlu Türkiye Belediyeler birliği başkanı ve Avrupanın en bilinen Bel. Başkanı.
    Vizyon konusunu bir daha düşün.

    Yanıtla (0) (2)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 10:22

    Kazanan doğru da onlara dokunan doğru mu bilmiyorum. Ben ben hissetmedim. Ama seçilinde hemen bir konser ilanı astılar. Böyle dokunmaksa o onu isteyenlere.

    Yanıtla (1) (0)
  • Musto / 11 Şubat 2025 13:30

    Tuzu kuru olanlar hissetmez. Yüz binlerce aileye doğalgaz süt et kartı öğrenci kartı, kreşler açılmış. Halka dokunmasalardı bu kadar oy farkı ile kazanamazlardı. Erdoğan da bu kadar üzerlerine gelmezdi. Halktan kopmuş iktidarın sadece, kendilerine belediye Sarayları yaptırıp, şark odalarında Sefa içerisinde yaşamadılar yaşamıyorlar. En azından halka, her gün ceberrüt suratları görmektense biraz olsun konserlerle moral vermek O da lazım.

    Yanıtla (10) (1)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 15:35

    Konserler benim moralimi yerle bir ediyor. İstemem. Ve bir temel ihtiyaç görüp topluma sunana da oy vermem.

    Yanıtla (1) (8)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 18:27

    Ne yazık ki tuzu olanlardan olamadım. Zaten bu toplumda tuzu kuru olanlar hep chplilet oldu. Şimdi de bir kısım Akpliler. Ben ise ne ondanım ne bundan.

    Yanıtla (3) (4)
  • Fikri Şaşkın / 11 Şubat 2025 17:33

    Tek bir değerin temsilcisi olarak.. tespiti doğru sayın yazar. Laiklik yada D.Gezmiş bilemedin stalin neyin de bu partinin savunuculuğuna soyunsa şaşırmaz seçmen:( Bu isimleri bu yyılda parti propagandası olarak kullanır, kendini geliştiremezsen, rakibine alternatif olamazsın zaten.
    Masa devrilmese İtalyan masası kurulurdu belkide. İnanç anlaşılmamış gücünü anlayamamış siyaset ile..
    Malum dünyada papa sı avenjalist yahudi prim yapıyor ekonomi dahil elinde tutuyor herşeyi.

    Yanıtla (0) (1)
  • Bahattin / 11 Şubat 2025 17:32

    İktidar seçmeni bazıları gibi satılık değil. Halk TV şaklabanlarına örnek!!!!!!

    Yanıtla (2) (3)
  • Okur / 11 Şubat 2025 15:10

    Dem liderleri çözüm süreci ile ilgili müjdeli aciklamalar yapiyor.chp ve başkan adaylarindan tek kelime yok .her konuda oldugu gibi çözüm önerileri yok .adaylık tek gundemleri..bu CHP ye dem oy verir mi .yüzde sekiz oyu unutsunlar..CHP seçmeni bu konuda eski MHP lilerden beter karsilar..nasıl oyunu alacaklar demin..

    Yanıtla (1) (1)
  • Bitinya / 11 Şubat 2025 17:18

    CHP bugünün hicbir sorununa cozum önerisi olmayan bir parti.hayatinda kendi ideolojisi dahil tek sayfa okumamış amerikano yaşam bicimini modernlik zanneden bir seçmeni var.bati karsisinda ezik kompleksli ve batı muhibbi..ne kendini biliyor ne batiyi.mandaci olacak kadar batıya hayran kendi insanı ve toprağına kültürüne düşman..

    Yanıtla (4) (4)
  • Evrensel Karar / 11 Şubat 2025 12:43

    Sayın yazar ve değerli yorumcular; bütün yorumlarımda temel olarak insanın biyolojik olarak, elementer yaratılışta diğer canlılarla aynı özellikte olduğunu , temel ayrışmanın evrensel olarak ahlak ve adet; bilgi ve akıl çapıyla olduğunu; bunu yapamayan toplumların animal yapıdan hüminal yapıya geçemeyeceğini ifade etmeye çalışıyorum. Servet, şehvet, devlet otoritesi ve korkusunun insan denen canlıyı sürü piskolojisi ile modern kölelikten kurtaramayacağını düşünüyorum.

    Yanıtla (6) (3)
  • Oku / 11 Şubat 2025 14:41

    Elementer yaratilis ne demek..kaynak yazar sayfa no vererek açıklar mısın..açıklayamaz San uyduruyorsun demektir..beş on cümle ile..cevap yazamayacaksin daha önce olduğu gibi..

    Yanıtla (2) (1)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2025 16:15

    80 sonrası eğitim: karakteristik olarak donanımla ters orantılı ve boş özgüven! İlkokul düzeyi- ….örtmenim, örtmenim heyacanı:)
    Kaynak; Charles Darwin, Türlerin Kökeni

    Yanıtla (1) (1)
  • Evrensel Karar / 11 Şubat 2025 16:40

    İnsanı eylem ve söylem olarak analiz edelim. Eylem ve söylem tutarlıysa insanlaşmış ve ahlaklı diyoruz. Eylem ve söylem tutarlı değilse animal ve ahlaksız diyoruz. Kutsak kitaplar bunu münafık, ikiyüzlü, çıkarcı, hayvandan aşağılık olarak ifade ederler. İman-amel, söz-davranış, eylem-söylem tutarlıysa insanlaşmış, değilse insan görünümlü canlıdır. Ayrıca söylediğiniz ayet üstün yaratılmak değil potansiyel olarak yolun başına koymak demektir. Kuran, domuz, merkep, maymun, örümcek neden kullanır?

    Yanıtla (0) (1)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2025 16:50

    insanın biyolojik bir varlık olarak başlayıp bilinç, düşünme, kültür ve kimlik geliştiren bir varlığa dönüşme sürecini hem bilimsel hem de felsefi açılardan ele alan çok sayıda çalışmalar vardır. Özellikle Harari, Pinker, Dennett ve Donald gibi yazarlar, bilimsel gelişmeleri popüler dille anlatarak konuyu vasat insanlar için daha NET ve erişilebilir hale getirmiştir. Öyle hap gibi şu eser, şu sayfa olmaz, anlamak için kitapları tam okumak hatta bir idrak süresi kadar da beklemek gerekir.

    Yanıtla (1) (1)
  • Evrensel Karar / 11 Şubat 2025 10:49

    Bunları yazmıştım defalarca ama yetmez ; Bu toplumun tamamı George Orwell' un 1984 romanını ve Dr. Paul Joseph Goebbels' in iletişim mantığını ve ilkelerini Kafka’ nın Dönüşüm eserini, Machiavelli Prens’ i, Cipolla’ya göre aptallığın temel yasalarını okumalı ve sınava tabii tutulmalı. Bakalım sınavı yüzde kaçı geçecek? Yazar ve yorumculara tavsiyedir.

    Yanıtla (2) (4)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2025 14:50

    İnsan önce bitki, sonra hayvanları islah etti ve ihtiyaçları doğrultusunda üretip, tüketti. Şimdi bir gurup insan diğerlerini islah ediyor. Bu şaşırtıcı da değil. Doğa böyle yürüyor

    Yanıtla (1) (2)
  • Okur / 11 Şubat 2025 15:03

    Bu ırkçı darvinist yaklaşımla sömürgecilik kölelik yapılan katliamlar haklı çıkarılmaya çalışılıyordu batıda.ama üç yıl önceki bu söylem bugün bizdeki köle ruhlu mandacilarin cahilligiyle batıyı haklı çıkarma argümanı oldu..batı terk etti bu tip saçmalıkları..hayatında tek sayfa okumayan kopyala yapistirci cahil salaklara duyurulur.

    Yanıtla (3) (1)
  • Evrensel Karar / 11 Şubat 2025 16:33

    Dünyada bunlar oluyor. Felsefe ve bilim kimde ise güçlü odur. En büyük güç, “prefrontal korteks” ile sistemli düşünme ile üretilen felsefi ve bilimsel icatlardır. İnsanlığın günümüzdeki felsefe ve bilim yapan akıl çapı uzayla uğraşıyor. Bu süreç Spinoza, Newton, Einstein, Maslow gibi Yahudilerle başlamış ve devam ediyor. Bilim; Kozmolojide İ. Einstein; Psikolojide S. Freud adlı iki Yahudi’nin teorileri ile dönmektedir. Üçüncü teori Biyolojide İngiliz C. Darwin'dir. Bizde neler oluyor? Cevap.!

    Yanıtla (3) (2)
  • Evrensel Karar / 11 Şubat 2025 16:34

    Sayı Hocam olmaz olmaz demeyelim ve bizde neler olmadığına bir bakalım; Hristiyan düşünürler sırasıyla; 3. asırda Patristik, 8. asırda Skolastik, 15. asırda Rönesans, 16. asırda Reform, 18. asırda Aydınlanma, 20. asırda Bilim ve 21. asır günümüzde teknolojik düşünmeyi ürettiler. Biz neyi ürettik? Bunun yanında evrensel ahlak, adalet, kanun, kural bunlarda beyhude. Akıl çapımız hala ortaçağ skolastik düşünce düzeyinde. Bakalım daha ne olacak.

    Yanıtla (4) (2)
  • okur / 11 Şubat 2025 02:53

    aydınlarla halk arasında korkunç bir uçurum var din kisvesiyle uyutulup biat ettirilmiş bedavaya alıştırılmış cehaletin dibine vurmuş ve yıllar içinde sürü gibi çoğalmış bir kesim öte yanda okumayı eğitimi önceliklemiş azınlık aydın kesim CHP nin kazanamama nedeni budur CHP aydınlık yüzüdür ülkenin ve azınlığı

    Yanıtla (38) (19)
  • Muteriz / 11 Şubat 2025 08:10

    İşte CHP'nin hiç bir zaman bu ülkede iktidar olamayacağını gösteren bir yorum. Kendini aydın zanneden karşı tarafı sürü diye aşağılayan bir zihniyet.

    Yanıtla (21) (35)
  • birol / 11 Şubat 2025 14:46

    MHP neden iktidar olamıyor ?

    Yanıtla (5) (0)
  • Yorgun Muhalif / 11 Şubat 2025 08:57

    Yorumun, Tam bir faşizm örneği. Yazar da zaten bunu söylüyor. Üstenci, kendini birşey zanneden tiplersiniz

    Yanıtla (17) (13)
  • Etem / 11 Şubat 2025 09:12

    CHP'nin bu ulkede asla genel secimleri tek başına kazanamayacaginin temel gerekçesi @Okur adlı yorumcunun bu yanlış zihniyetidir..

    Yanıtla (14) (11)
  • Bozkurt / 11 Şubat 2025 09:41

    02 53 Ne aydini..? Patates aydını mi.? Kandil aydını mi..? Şebbiha kafası aydını mi..? Velhasil-i kelam bu kafa iflah olmaz..Nato kafa; nato mermer...

    Yanıtla (3) (7)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 09:50

    Ya ne demezsin. Allah'ı tanımamak onun dinini tanımamak ve şeriata karşı çıkmak ne zamandan beri aydınca bir davranış oldu. Halbuki Kuran tam tersini söyler. Bunun en büyük cahillik olduğunu söyler. Aka kara karaya ak demek ancak bu kadar olur. Ama kim ağzıyla ne söylerse söylesin Allahın nurunu kimse söndüremeyecektir. Allahın nurundan istifade etmek istemeyen ise aydın değil mutlak KARANLIK içindedir. Şimdi farketmese de ölünce farkedecektir.

    Yanıtla (3) (10)
  • Free Individual / 11 Şubat 2025 10:04

    Okumuş aydın kesim dediği(bir kısmı hariç) 'akıl bilim' diye kafa ütüleyince kendini rasyonel düşünce sahibi bir insan zanneden, ama kendi seküler dogmalarını biri eleştirince histerik tepkiler veren bu ülke standardında bi çap üstü eğitim görmüş, eleştirdiği kitleyle aynı kumaşa sahip kendini 'modern ve çağdaş' zanneden kitle.

    Yanıtla (3) (5)
  • Bozkurt / 11 Şubat 2025 10:12

    @Okur rumuzlu yorumcunun zihniyeti iste tam da malum laikçi, jakoben, faşist, dogmatik, darbeci, imtiyazlı kendisini sol zanneden 1940"larin kafasıdır.. Bu zihniyet; siyasal anlamda millet tarafından lanetlenmiştir.. Huyları kurusun; huylarından bir türlü vazgeçmiyorlar..

    Yanıtla (7) (14)
  • karar okuru / 11 Şubat 2025 11:12

    Söylem kısmen yanlış, teşhis tamamen doğru :)

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2025 11:16

    Bu çok rahatsız edici bir yorum ancak gerçek ile hiç alakası yok da diyemeyiz. Kimse alınmasın ama Türkiye’ de sosyal ayrılık kavramına sağ, sol, dindar, muhafazakar diye bakmamak gerek çünkü fark bunlar değil fark 2 yüzyılı aşkın süredir bir dönem mektepli-medreseli, alaylı-mektepli gibi ayrımlar yapılsa da özde sosyal gelişmişlik düzeyidir. Tıpkı insanın farklı yaşlardaki farklı algı, ihtiyaç, fiziki, biyolojik farklılıkları gibi. Ancak bu farklı yaşları aynı bedene sokunca sorun olur!

    Yanıtla (4) (1)
  • Yavuz Güneş / 11 Şubat 2025 11:47

    CHP tam da bu zihniyettir. 1940'ların bürokrat oligarşisinin zihniyeti. Harbiye, Mülkiye, Tıbbiye... Asker, Hakim ve Doktor olmayan herkesi güdülecek sürü gören faşist kafa. Ve bu dinozor tipleri 80 yıl sonra hala görmek komik.
    Editörün notu: Bugünkü AK Parti iktidarı da aynen o günkü CHP’ye özeniyor galiba.

    Yanıtla (9) (14)
  • Yavuz Güneş / 11 Şubat 2025 13:31

    AK Parti, 80 yıl boyunca mecliste değil ama bürokraside iktidar olan "okur"ların CHP ile temsil edilen faşist zihniyeti ile mücadele ediyorr. Bu süreçte kapatma davaları, muhtıralar, sokak olayları ve darbeler ile safdışı edilmeye çalışıldı. Bu kazanım, tokadı yiyince diğer yanağını çevirmeyen Erdoğan'ın başarısıdır. Bu direnci, bu kazanımların korunması için gerekli görüyorum.

    Yanıtla (1) (7)
  • karar okuru / 11 Şubat 2025 14:47

    Sizinki de halk dalkavukluğu. halkı kutsamak yanlış. halk eleştirilmez diye diye bir kural yok. halkta yanlış yapar. Hitleri seçen Alman halkı yanlış yaptı bedelini çok ağır ödedi. olduğunuz gibi kalın demek halka iyilik yapmak değildir. onlara yol göstermek yardım etmektir. cahil olmak iyi değildir ama cahil kalmak ve bunda ısrar etmek daha kötüdür. dini öğretide 'hiç bilenle bilmeyen bir olur mu der', avam, havas ayrımı vardır, 'alimin uykusu cahilin ibadetinden evladır ' der. anlayana.

    Yanıtla (6) (0)
  • birol / 11 Şubat 2025 14:52

    1940 ları anlarsın Avrupa ' da demokratik devlet yoktu. Simdi Avrupa' da (Belarus hariç ) demokratik olmayan devlet yok. Biz şimdi Avrupa' nın neresindeyiz ?

    Yanıtla (1) (0)
  • Tarihçi Okur / 11 Şubat 2025 11:54

    Yıl olmuş 2025. Kuantum çağındayız. 2 çarpı 2'nin 4 olup olmadığı tartışılıyor. Bu CHP'li 'okur' 1940 yılında takılmış kalmış. Bir omuz atalım da ilerlesin diyeceğim ama sanırım ümitsiz vaka bunlar.

    Yanıtla (9) (8)
  • Yavuz Güneş / 11 Şubat 2025 13:41

    Takılı kalmamış. Takılı kalsa en azından Türkiye'nin ve Dünyanın nasıl değiştiğini görür biraz kıpırdardı. Bunlar DONUP kalmış. Çözülmeleri, canlamaları için umudumuz KÜRESEL ISINMA. :)

    Yanıtla (2) (2)
  • Memduh / 11 Şubat 2025 13:00

    CHP'nin iktidar olmak için yapacağı tek şey kendini feshederek yerini yeni kurulacak ve halkın değerleri ile barışık, sosyal demokrat bir partiye devretmesidir.

    Yanıtla (4) (2)
  • Kazım Hikmet / 11 Şubat 2025 15:37

    AKP'ye OY veren bir SOSYALİST olarak hep bunu söyledim. Dünyada zenginlerin dandik bir SOL'a yoksulların ise muhafazakar SAĞ'a oy verdiği başka bir örnek ülke yok.

    Yanıtla (0) (3)
  • Harbi / 11 Şubat 2025 13:35

    Onun için mi ...götürse bile bazı belediyeleri "odun koysan sećilir "zihniyetiyle CHP alıyor.Zavallısiniz

    Yanıtla (1) (2)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2025 16:33

    Aydın kelimesi yerine nispeten eğitimli, yetişmiş, donanımlı demek daha doğru zira aydın sınıfı bizde “yarım porsiyon aydın” tanımına daha çok uyar. Televizyonlarda çubukla dolaşıp, köşelerinden de her konuda ahkam kesen bir guruh da kendini aydın sınıfında sayar.

    Yanıtla (1) (0)
  • okur 41 / 11 Şubat 2025 14:29

    Bir ara vermekte fayda var. aday kim olursa olsun kıvamına geldi ülke. her şey mi kötü yapılır. Malesef evet. Otel yangınında bariz hatalı bakan ve bakanlık niçin korunuyor. Milyonlarca yabancı ülkeye nasıl elini kolunu sallayarak giriyor, niçin alım gücümüz her ay eriyor, niçin eğitim ve sağlık kötüye gidiyor? Gıda fiyatları niçin artıyor? Yanan Ormanlar niçin söndürülemiyor? Adalet-hukuk neden taraflı? eğer bu düzenin devamını istemiyorsak adayın hiç bir önemi yok artık. değişsin bu düzen.

    Yanıtla (4) (2)
  • Tarihçi Okur / 11 Şubat 2025 15:18

    "Ozon niçin deliniyor" "Tayyip yüzünden" demeyi unutmuşsunuz. Allah şifa versin.

    Yanıtla (2) (3)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 15:57

    Adayın hiç bir önemi yok hariç diğerlerine katılıyorum. Ama seçeceğim beni başka sıkıntılara sokmayacağı konusunda beni ikna etmeli. Yoksa neden seçim yapıyoruz ki. O nedenle ben CHP ve AKP'ye oy vermeyeceğim. Diğer adaylardan işime geleni birinci turda desteklerim. CHP'ni bütün yaptıklarına rağmen ve hala aynı kafa konforundan santim ödün vermediğini görmeme rağmen beni Erdoğan'l korkutup CHP'ye oy vermeye kimse ikna edemez. Ancak CHP'ni kendisi tüm hatalarındandan soyunarak karşıma çıkarsa har

    Yanıtla (0) (1)
  • Kul / 11 Şubat 2025 09:16

    Düşünün ki bir siyasi kanat ülkede dinle,dindarla kendince bir mücadele veriyor ama ahlaksızca. O zamanlar orduyla iktidara tutunanların imam hatip alerjisi yüzünden benim hayatım hiç oldu. ( Meslek lisesi mezunuyum) Sekiz defa üniv. sınavına girdim. Katsayı engeli yüzünden benimle aynı soruyu yapanlar okulu okuyup bitirdiler meslek sahibi oldular ben kazanamadım. Sadece bu yüzden CHP ye hiçbir şekilde destek,oy vermem. Bence en hayırlısı CHP'nin kapatılması siyaset rahatlayacaktır

    Yanıtla (9) (27)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2025 11:39

    Senin anlattığının bin katı sola da yapıldı, onlarda 72, 80 müdahaleleri ile biçildiler. Hayatları karardı, işkencelere maruz kaldılar, ülkeden kaçmak zorunda kaldılar. Onlar da bu kuyruk acısı ile “yetmez ama evet” dediler, “askeri vesayet” dediler ve bu iktidara da kritik anlarda destek oldular. Sonuç evdeki bulgurdan da olduk. Olaylara herkes kendi kuyruk acısı ile bakar, intikam körlüğü yerine akıl ve bilim gözü ile bakmazsa aynı çukurda debelenip durulur böyle.

    Yanıtla (12) (3)
  • birol / 11 Şubat 2025 15:02

    üstelik kat sayı zulmü tüm meslek liseleri içindi ama çok yanlıştı, anlamsızdı.

    Yanıtla (1) (1)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 15:48

    Anlamlıydı. Ama sadece kendileri için. Sırf İman Hatiplerin kendi alanı dışına gitmesin diye yaptılar. Aslında başörtüsünde olduğu gibi açıkça yassah kardeşim denedikleri gene iyi mi bilmiyorum. Halbuki İhlleri kendileri açmıştı. Sadece ölü yıkasınlar diye. Çünkü cenazeler ortada kalıyordu. Bunun dışına çıkarmak istemiyorlardı.

    Yanıtla (1) (0)
  • birol / 11 Şubat 2025 14:59

    Katsayısı zulümdür tıpkı Mülakat zulmü gibi. O zulmü her iki tarafta yapıyor

    Yanıtla (3) (1)
  • Kazım Hikmet / 11 Şubat 2025 15:15

    Bir konuda haklısınız. CHP kapatılmalıdır. Yerine İşçilerin, köylülerin, emeklilerin ve tüm emekçilerin haklarını savunan gerçek bir SOL parti kurulmalıdır. Türkiye'de zenginlerin CHP'ye, yoksulların AKP'ye oy vermesi hayatın ve politikanın ruhuna aykırıdır.

    Yanıtla (2) (0)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 15:43

    Evet bu ülke insanını çok ezdiler. Çok horladılar. Bizim dönemde de İmam Hatipte MGB dersine gelen komutanlar istediğiniz her yere gidebilirsiniz derlerdi. Ama hiç askeri okullara gidebilen olmadı. Bu ülkeye yazık ettiler. Buna rağmen hala zeytinyağı gibi üste çıkıyorlar. Hani diyorum yarım ağızla bile özür dileseler acaba olur mu diye düşüneceğim. Yok. Kibirlerinden taviz vermiyorlar. Benden onlara da AKP'ye de oy yok. Bu kibirle halkı ikna ederlerse buyursunlar.

    Yanıtla (1) (0)
  • DALGACI / 11 Şubat 2025 12:47

    Iktidar seçmeninin kafasının karışması mı?

    TAŞ gibiler maşallah!

    Nasıl ki taşın özüne bir başka şey karıştırılamaz ise, iktidar seçmeninin taş kafasına da hiçbir şey karıştırılamaz(!)

    Muhalifler avuçlarını yalasınlar(!)...

    Yanıtla (15) (9)
  • Ultra Yandaş / 11 Şubat 2025 13:13

    Ekrem İmamoğlu mu Tayyip mi diye sorulursa evet beton gibiyim Tayyip diyeceğim. Naylonlarla hiç işim olmaz yani.

    Yanıtla (1) (7)
  • Okur / 11 Şubat 2025 13:45

    Ortaçağ engizisyon zihinli miadi dolmuş dünyada örneği olmayan gerici ideolojiye sahip olan ve bu ideoloji günümüzün hiç ir sorununa çözüm uretemedigi halde tek sayfasını okumadan buna sahiplenenler hala bu muhalefete oy veriyor ya ...başkan adayları bir sene içinde hain oluyor .bu nasıl bir taş kafaliliktir..

    Yanıtla (4) (1)
  • Bozkurt / 11 Şubat 2025 15:18

    "Ortaçağ engizizasyon" sistemi sömürgeci vahşi Hıristiyanların ve onların harici ve kripto varislerinin bir yöntemidir. Bu topraklar asirlardir Türk Islam yurdudur ve halkımızın ezici bir çoğunluğu da Müslümandır elhamdülillah..Bu gerçeğe artık alışmanız lazım.. İslam ve Müslüman düşmanlığı şizofrenik bir ruh hastalığıdır...Gerisi lâf-i güzah

    Yanıtla (2) (3)
  • Okur / 11 Şubat 2025 07:13

    Laikliği herkes kendi ideolojisine göre değil
    Hakkettiği manada kullanılırsa İslam şeriatının yönetim şekli olduğu bal gibi ortaya çıkar
    O zaman kimse kullanamaz
    Amma bunu ortaya çıkarabilmek önemli
    Varmı çıkaracak kapasiteye sahip siyasetçi

    Yanıtla (4) (16)
  • Malkoç / 11 Şubat 2025 09:22

    60 küsur İslâm devleti var içlerinden yöneticileri hırsız olmayan tek bir İslam ülkesi gösterin ben müslüman olacağım demişti Putin... Şeriatla yönetiliyorlar işte , hadi buyrun...

    Yanıtla (35) (4)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2025 11:21

    Kendi sosyal kültürü aşiret, kabile düzeyinde olan toplum neyle yönetiliyorum derse desin sonuçta günümüz gelişmiş medeniyeti açısından ilkeldir. Zorla bir şeyleri değiştirseler bile bir süre sonra aslına döner. Adını ne koyarsa koysun!! Norveç şeriatla yönetilmeyi seçsin bak bakalım ortadoğu ve islam ülkelerine benzer mi?

    Yanıtla (4) (2)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 15:38

    Hangi İslam Devleti şeriatle yönetiliyormuş.

    Yanıtla (1) (2)
  • İdo / 11 Şubat 2025 17:47

    Malkoç,
    Çoğu kraldır... çalmasına gerek yok ..
    Biraz yavaş.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 18:37

    Hangi ülkede kısas var. Hangi ülkede faiz tamamen yasak. Hangi ülkede hırsızın eli kesiliyor. Hangi ülkede zekat bütün zenginlerden devletin tayin ettiği zekat memurlarıyla toplanıp sadece fakirlere veriliyor. Var mı böyle bir ülke.

    Yanıtla (1) (0)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 09:44

    Laikliğin İslamiyet'e uygulanması büyük bir haksızlık ve zulümdür. Hristiyanlığa uygularsın. Çünkü tahrif edilmiş. Ama şeriata uygulayamazsın çünkü ilk günkü gibi sapasağlam ayakta. Ve şeriata yapışan kurtulur.

    Yanıtla (0) (8)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 18:33

    Aslında o Hristiyanlığa da karşı değildi. Kliseyi ele geçirip dinle ilgili olmayanlara karşıydı. Batı da işe yaramış olabilir. Ama İslamiyet bozulmamış tahrif edilmemiş ki. Bozulamaz ve tahrif edilemez de. Bunu ben demiyorum. Bizzat o dinin sahibi söylüyor. Onun için CHP başarılı olamadı. Çünkü dini karşısına aldı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Hakan uçucu / 11 Şubat 2025 11:55

    dünyanın hiç bir yerinde islamı bilen bir kişi laikliğin tam manasında uygulandığı zaman şeri at uygulanmış olur sözü ne kadar acı . laiklik allahı değil insanı merkeze alır .allahın kanunları değil .insanın çıkardığı kanunlar ile yönetilen bir sistem.
    Editörün notu: Kur’an, insanlığa doğru yolu ve istikameti gösteren bir mesajdır. Ama Kur’an bir anayasa kitabı değildir. Yasaları insanlar yapar.

    Yanıtla (2) (5)
  • M.Kaml Z / 11 Şubat 2025 14:13

    Bu mesaja olumlu oy verdim, ama mesajı yazana değil editöre notuna. Aynen katiliyorum. Keşke inananlar inancın kişisel bir şey olduğunu, inandıkları dinin kendilerini bağladığını anlasinlar artık. Toplum herkesin üzerinde anlaştığı kanunlar ve kurallar bütünüyle oluşur.
    Nedir bu illa kendi inanç sistemini (hangi din veya ideoloji olduğunu fark etmez) dayatma hastalığı? Sen kendin uygula iyi bir şeyse. Sonra da "dini eleştirmeyin!!! Uygulamada işe yaramıyorsa bal gibi eleştirilir.

    Yanıtla (1) (0)
  • Mikail / 11 Şubat 2025 15:13

    Bilgi eksikliğinden ileri geliyor. Bana kim söyleyebilir İslamiyetin hangi hükmü insanlığa huzura götürmez. Hangi hükmü yanlıştır. Ama şu olabilir. Allahın koyduğu kanunlarda yani dinde mübah olan kısım da vardır. Yani o kısımda Allah insanları serbest bırakmıştır. İşte bu kısımda yine Allahın diğer yasalarına ters olmamak kaydıyla insanlar serbest bırakılmıştır. Mesela İslam ülkeleri bazan padişahlıkla bazan şimdi olduğu gibi Cumhuriyetle yönetilir. Sanırım editör bu kısma vurgu yapmaktadır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Asaf Okur / 11 Şubat 2025 15:10

    Yazının konusu ne olursa olsun mutlaka yorumların pek çoğunda DİN ile bir şekilde bağlantı kuruluyor. Galiba gerçek yobazlar bu muhalif kitle içinde yer alıyor.

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2025 14:16

    Yazarın CHP ile ilgili yorumu çok da gerçekçi değil 70’li yıllarda toplumda ciddi karşılık buldu CHP. Ancak dönemin uluslararası anti komünist çabaları Türkiye’de etkili oldu; ve din milliyet eksenli yoğun çabalar ortaya kondu, ülke istikrarsızları ve Milliyetçi Cephe hükümetleri kuruldu. Bu gün o milliyetçi cephe güncel formu ile iktidardadır. Ortada yüzde 70 sağ filan yok ABD politikalarının ürettiği bir zemin var. Adamlar bu işlerde çok usta.

    Yanıtla (4) (1)
  • Berberoğlu / 11 Şubat 2025 14:10

    "Ülkede sanki iyi bir şey olmuyormuş gibi sürekli olumsuzluklardan bahsetmek habercilik değildir” diyenler bu ülkede yaşamıyor mu yoksa iyi ile kötüyü göremiyorlar, anlamıyorlar mi? Partizanlık varsa zaten görüp anlamazlar.

    Yanıtla (0) (0)
  • karar okuru / 11 Şubat 2025 10:16

    Onlarin kafalarini hicbir sey karistiramaz. Kafalariyla degil cikarlariyla baglilar.

    Yanıtla (14) (3)
  • Sever / 11 Şubat 2025 12:44

    Böyle şey olur mu? Seçimin 2-3 yıl öncesinden cumhurbaşkanı adayı konuşulur mu? Parti yönetiminde tartışılır mı?
    Anlamak imkânsız. Daha açık söyleyelim... Oyuncak gibi.
    Seçim yaklaşır... Sandığa 6 ay kalır... Ve bu konu gündeme alınır... Doğrusu budur.
    Seçime 3 yıl var?Erken seçim ise ufukta görünmüyor. Öyleyse bugünden aday belirleme gayreti, Hevesi, Heyecanı, Hırsı neden? Meşhur sözdür:
    "O zamana kadar, ya deve ölür ya deveci ya da hancı."
    Boşuna dememişler: "Gün ola harman ola."

    Yanıtla (3) (2)
  • Harbi / 11 Şubat 2025 13:29

    Entellektüel bir bakış açısıyla eleştiremediğiniz için çirkin bir üslupla hakaret ediyorsunuz.Ak parti seçmeni yeri geldi partisine anayasa değiştirecek bir yetki verdi,yeri geldi o yetkiyi aldı biriyle uzlaş öyle hükumet kur dedi, yeri geldi tüm belediyeleri verdi , yeri geldi aklını başına al diye tüm belediyeleri elinden aldı.Chp seçmeni içinde birşeyler yazarım ama seviyene düşmek istemiyorum.

    Yanıtla (1) (0)
  • Tarihçi Okur / 11 Şubat 2025 13:17

    Tuvalet terliğine OY verecek kıvama getirilmiş, benim ERDOĞAN tercihime laf söylüyor. Sayın yazar kafam hiç karışık değil. Bana İmamoğlu mu Erdoğan mı diye bin kez sorulsa 1000 kez ERDOĞAN derim.

    Yanıtla (0) (2)
  • Sadi / 11 Şubat 2025 13:14

    Valla CHP nin ne yapacağının bir önemi kalmadı artık RTE ve akp nin karşisindaki en büyük rakibi destekliyorum.chp ve rte karşısındaki kazanırsa onun karşısındakini desteklerim RTE akp mhp dem destekyok dinci ve milliyetçiler haric

    Yanıtla (0) (0)
  • Hüseyin Şenel / 11 Şubat 2025 12:42

    Çoğunluğu %30’zun içinde kabul edebileceğimiz mantığın,hal ve tutumun,.. en gelişmiş-refah,en eğitimli,en şehirleşmiş,en .. (veya tersi şartlarda) Ülke bile olsak! öncelikle “parlamenter sistemde” ve hür! seçimlerde 75yılı bırakınız,hiç bir zaman tek başına iktidar olamayacağını,çoğunluğun genetiğinin asırlardır değişmediğini ve değişmeyeceğini düşünüyorum.
    Resim a,b,c …

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 11 Şubat 2025 12:21

    Günümüzde artık sağ ve sol diye kavramlar kalmadı, bu kavramların içi boşaltıldı. Siz zannediyor musunuz, AKP gerçekten muhafazakar; CHP de sosyalist. Maalesef günümüzde en yüce değer para oldu. Millet de cebine giren paraya bakıyor. Öyle toplum zannedildipi gibi %70 %30 ekseninde değil artık. Yoksulluk, yolsuzluk liyakatsızlığın olduğu yerde bir dahaki seçim dediğiniz oranlarda mı şekillenecek, bakın bakalım..

    Yanıtla (6) (2)
  • dejavu / 11 Şubat 2025 11:43

    Bu yazıyı rüyamda görmüştüm. sonra seçimde mevcut iktidar gidiyor yazar da yazıyı ters priskolojiyle teşvik amaçlı yazdığını söylüyordu.

    Yanıtla (1) (0)
  • O k u r / 11 Şubat 2025 11:42

    CHP senelerden bu yana söylemleri ve siyasetiyle dindar ve inançlı kesimle bir illiyet bağı kurmadığı için uzunca bir zamandır iktidar olamıyor, son dönemlerde ki kurmaya çalıştığı ise yapay ve yapmacık, bunuda herkes biliyor..
    İktidarın son on senedir artırarak izlediği ve devam ettirdiği onca yanlış politikalarına rağmen sağ seçmen oyunu CHP ye vermiyorsa bunun sebebi ne olabilir?
    Gerçi son yerel seçimde büyükşehirlerde sağ seçmen ideolojik davranmadı CHP adaylarına oyunu verdi.

    Yanıtla (0) (1)
  • Okur / 11 Şubat 2025 09:25

    Sn Yazar, AKP ve şeriklerinin endişe etmeleri gereken muhalefet değil, millete yapıp ettikleridir. % 70 sağ seçmen şehir efsanesidir. Milletin %90 ı fakirlik ve açlıkla boğuşuyor. Adaletsizliğin bu kadar ayyuka çıktığı bir dönem hiç olmamıştı. RTE koltuğu korumak için halkın tamamına hizmet etmeyi deneyeceğine, büyük çoğunluğundan alıp kendi azınlığına yağdırıyor. Millet bunu görmüyor mu sanıyorsunuz? İnanmışlık, parti aidiyeti, sağcılık vb teraneler geçeli çok oldu. Millet patlama noktasında..

    Yanıtla (26) (3)
  • Özcan Bay / 11 Şubat 2025 10:54

    2023’te de aynı şeyi söylüyordunuz. Ekonomik krizden etkilenen halkı gördük..CHP rasyonel politikalar geliştirmeli. Hayalci politikanın cezasını bütün ülke çekiyor. Hayal satmayı bırakın. Yoksa da düşün milletin yakasından.

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 11 Şubat 2025 17:17

    Siz doğrusunu bilirsiniz. Dediğimiz şu; Celali isyanları ve kuraklık yılları hariç, savaşlar dahil tarihinin hiç bir döneminde açlık ve yoksulluk yaşamamış bu millet yarım ekmeğe muhtaç hale geldi, çocuklar besinsizlikten susuzluktan bodur kaldı. Adaletsizlik arşa çıktı. Hala sebebi görmeyecek, anlamayacak mısınız? Biz sadece cennet ülkemizde insanca ve en temel hakları güvence altında yaşamak isteriz. Siz istemiyorsanız, sıra size gelince anlarsınız hakkın, Hakk olduğunu..

    Yanıtla (1) (1)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2025 11:33

    Hiç bir şey olmaz, devlet aygıtını ele geçiren az gelişmiş toplumda iktidarı bırakmaz. Batı ülkeleri ve az sayıda doğu ülkesi dışında da sosyal olarak gelişmiş ülke yok gibi. O sebeple ABD başkanı “istediğimi yaparım” havasında o da lümpen yığınları aldı arkasına esip gürlüyor ama medeniyetin gelişmiş gücü de onda şimdilik.

    Yanıtla (3) (1)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2025 11:30

    Gençler bu ülkeden ümidi kesti. Yüzde 70 de sağ filan değil; ayrım siyasi cenahla ile değil sosyal gelişmişlik ile ilgili. Çok da şey etmemek gerek medeni dünyanın yetişmiş insan ihtiyacı var oralara bakmak gerek.

    Yanıtla (3) (1)
  • ido / 11 Şubat 2025 11:20

    Okur adlı yorumcu kardeşimiz , doğruya çok yakın bir yorum yapmış,
    Malkoç kardeşimizde tamamen yanlış yoldan çıkarak yanlış yorum yapmış.
    Düşüncelerimize göre parmak aşağı ,yukarı kısmına dokunuyoruz.
    İSLAM bir bütündür; hangi İslam ülkesinde İslamın esasları tamamen uygulanıyor, şayet bir kaç esas uygulanıyorsa oda orda ki iktidarın , rejimin çıkarına uygun olduğundandır.

    Yanıtla (0) (0)
  • Umut Emiroğlu / 11 Şubat 2025 11:11

    Sn Yazar, siyasi ve toplumsal bölünmüşlük batıda bizdeki gibi derin değil. Hem ABD'de hem Avrupa'da her iki taraf da seçim kazanıyor. Bölünmüşlüğün temel sebebi toplumların gelişmişlik düzeyi. Gelişmiş toplumlarda seçmen (önemli ölçüde) yönetim performansını değerlendirirken bizde ülke batsa da kendi mahallesinin çocuğuna sahip çıkıyor. O yüzden biz değişime kapalı ve çağın gerisinde kalmaya devam ediyoruz. Bizdeki seçim değil bir nevi nüfus sayımı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mehmet Çelik / 11 Şubat 2025 11:11

    "Bu bağlılıklar öyle okuyup araştırıp düşünerek entelektüel bir arayış neticesinde ulaşılmış bireysel tercihler de değildir. "
    Siz de olduğu gibi!

    Yanıtla (0) (0)
  • Yamtar / 11 Şubat 2025 07:28

    Öyle bir zaman gelecek ki, kişi malını helâlden mi, haramdan mı elde ettiğine bakmayacak ... Hz. Muhammed ( s.a.v) ... Öyle bir zaman gelecek ki , afiyetin onda dokuzu insanlardan uzak durmakla, onda biri de susmakla olacaktır...Hz.Ali ( r.a) .... İhtiyaç olduğunda şiirlerini ağızlarından düşürmedikleri üstadları da ; dokuz kişiye bir, bir kişiye tam dokuz pul , demişti... şiirdi gerçek oldu ! ...

    Yanıtla (4) (1)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 09:39

    Chp neden sorusunu mutlaka oturup konuşmaşıdır. Yok senin yaptığın gibi armudun çöpü üzümün çöpü dercesine faydasız düşüncelerden kurtulmalıdır. Önce kendin nerde hata yapıyorum de.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yamtar / 11 Şubat 2025 11:10

    bir vatandaş beğenmemiş .... ( onu da begenmeyenler olacak divan kurulduğunda , gorelim neyler ... birileri onlara AKP'nin Tanrı olmadığını anlatması lazım ) İslâm peygamberinin, Hz. Ali'nin, üstadlarının sözlerine itiraz eden , beğenmeyen müslüman olabilir mi ?... İslam görünümlü ümeyye karının uşaklarının dinine mensubiyet böyle bir şey olsa gerek.... doğan görünümlü şahin gibi

    Yanıtla (1) (0)
  • Tigin / 11 Şubat 2025 00:23

    Çözüm sureci Şubat'ın sonunda ülkede ve suriye basta bölgede büyük degisiklikler yapacak .büyük bir sorun cozulecek .bölge kaynıyor dizayn ediliyor.egitim ekonomi başta büyük sorunlar var.veeee bunlarla ilgili çözüm önerisi olmayanlar adaylik peşinde koşuyor .dört ay önce seçim istemiyoruz demişti özel.kemalizm ve tarihi hakkinda tek satır okumayan seçmeni hala halkı asagiliyor.

    Yanıtla (4) (36)
  • Karar okuru / 11 Şubat 2025 10:56

    Sorunların çözülmesi önemli ama şark toplumu, şark kafası yeni sorunlar üretecektir. Konu genetik yani. Ayrıca bölge dizayn ediliyor diyorsun; yani israil-ABD tadarımı makul diyorsun, peki o zaman burada niye insanları israili destekliyor diye eleştiriyorsun. Beğenmediğin Atatürk’ ün batının Sevr dizaynını yırtıp atmasından rahatsızsın denmekki, yeniden Sevr’e giden yolu destekliyorsun.

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 11 Şubat 2025 10:48

    Aynen katılıyorum

    Yanıtla (0) (0)
  • Hemhâl / 11 Şubat 2025 00:44

    CHP Atatürk'ten sonra iki güçlü adayı olma lüksüne sahip olmamıştı. Seçimde hangi aday Erdoğan'ın karşısına çıkarsa çıksın anketlerde hep kazanacak görünüyor. Yeter ki adayları birbirine düşmesin.

    Yanıtla (15) (2)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 10:29

    Yanlış bilmiyorsam Yavaş Erdoğanın önünde İnamoğlu gerisindeydi bir ankette. Hem de şimdi seçim yok. Enflasyon Tüike göre yüzde kırkbeş Diyanete göre yüzde yüz on. Fıtır safakasına göre. Emekliye yüzde 15 zam Memura yüzfe 12 zam. Bu ortamda bu sonuçlar alınmış. Sizce bu duruma göre kim kazanır seçimi.

    Yanıtla (0) (2)
  • Etem / 11 Şubat 2025 00:51

    Sosyal devlet (eğitim, sağlık hizmetleri, işsizlik yardımı) kadın erkek eşitliği, işçilerin örgütlenme ve grev halkları, ezilen halklarla dayanışma, sıradan insanın hukuksal hakları Avrupa’da sosyal demokrat hareketler tarafından sağlanmıştır. Bunlar bizim seçmen çoğunluk için yabancı konular. Onların duymak istediği Ümmet, din, bayrak, Kudüs üzerinden yürütülen politikalar.

    Yanıtla (9) (1)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 10:25

    Chp de Filistine sahip çıkmak istemiyor mu.

    Yanıtla (0) (3)
  • o aslan / 11 Şubat 2025 10:21

    Sayın yazar AKP'nin seçmeni değişmez, niye değişmez çünkü AKP seçmeni oyunu ekonomik sosyal siyasi saikler üzerinden değil din ayidiyet duygusal bağlar üzerinden kullanır, yanı vatandaşlık ve birey olma bilincinden uzaktır yoksun

    Yanıtla (0) (0)
  • Hamit / 11 Şubat 2025 00:46

    Yazar Deva, Saadet ve Davutoğlu adına CHP'yi sıkıştırmaya çalışıyor. Verin 20 milletvekilini kurtulun diyor.

    Yanıtla (8) (9)
  • Özgür / 11 Şubat 2025 01:45

    Ben aileden CHP’li birisi olarak yazarın uyarılarını stratejik değerde buldum. Sağ kitleleri dışlayarak bugünkü rejimi değiştirmemiz olanaksız. Bu gerçeği yok sayamayız.

    Yanıtla (23) (1)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 10:20

    Chp de veriversin öyleyse. Kurtuluş bundaysa.

    Yanıtla (0) (0)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 10:17

    Son cümleyi okuyan CHP'liler psiklojik olarak nasılsınız. Bence hemen yazara döşenmeye başlayın. Yani bu kadar olur mu canım. Ne de olsa bol bol saçmalamış yazar. Ne o yüzde 70 e yüzde otuzmuş da yok efendim laikliğe hapsetmişmiş kendisini de. Bu yazar insanı deli edecek. Hiç bir şey bildiği yok. Öyle saçmalayıp duruyor işte.

    Yanıtla (0) (0)
  • o aslan / 11 Şubat 2025 10:16

    Birincisi CHP nin şöyle bir huyu var kendi büyüttüğünu kendi yer.
    İkincisi AKP lilerin hiç endişelenmelerine gerek CHP oltaya erken gelir, AKP'nin hazırladığı bu adayınız kim olacak kavgasına hemen girdiler yakın zamanda da bir bir birlerini yer bitirirler.
    Üçüncü olarak Cumhur başkanı tartışmalarından dolayı ikiye bile bölünebilirler.

    Yanıtla (1) (2)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 10:11

    Chp yüzde 70i küstürmek eğer daha önce içlerinden bazıları bir şekilde kendilerine oy verdiyse onu pişman ettirmek ve kendisine artık kesinlikle oy verdirmemek konusunda çok başarılı. Yerel seçimden sonra bu kabak gibi ortaya çıkıvetdi. Takke düştü kel göründü. Eskiden laiklik diyorlardı. Şimdi dine mukaddesata tümden karşılar.

    Yanıtla (1) (3)
  • Yavuz Güneş / 11 Şubat 2025 10:11

    'Millet aç aç' diyorsunuz ama İstanbul'un, Ankara'nın, İzmir'in yoksulları AKP'ye, zenginleri CHP'ye OY veriyor.

    Yanıtla (2) (1)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 10:07

    CHP'nin ne teşkilatlarının ne medyasının ne de seçmeninin yüzde yetmişle bir irtibatı var. .Kendileri çalıp kendileri oynuyorlar. Ama sadece kendi mahallelerinde. Kendi mahallerinin dışındakilerle irtibatları sadece suçlama şeklinde.

    Yanıtla (2) (2)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 10:03

    Evet 2023 havası bir kez daha yakalanamaz. Kılıçdaroğlu'na ne kadar ikazlar yapıldıysa da dinlemedi. Şimdi de chp yerel seçim sonuçlarına bakarak ben yaparım ha. Diyor. Yerel seçim sonuçları bu açıdan bakıldığında yararına mı yoksa zararına mı oldu tartışılır. Chp yalnız. Treni 2023te kaçırdı.

    Yanıtla (2) (1)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 09:55

    Yüzde 70 e yüzde 30. Ve Kılıçdaroğlu kendi adaylığını dayatıyor ve kaybediyor. Bile bile lades. Ne olurdu sanki diğer 5 kişiden birini aday yapsaydı. Şimdi de aynı yolun yolcusu chp. İki farklı aday. Ama ikisi de yüzde 30 içinde. Yani o soruyu sormaya gerek var mı. Hani akıl. Hani bilim. Hani Matematik. Kim kazanmayacak şimdiden belli. Kimin kazanacağını daha sonra öğreneceğiz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Tarhçi Okur / 11 Şubat 2025 09:52

    AK Parti'ye oy veren bir seçmenim. Kafam hiç karışık değil. Muhalefet altılı masa ile alabileceği en yüksek oyu almış ve kaybetmiştir.

    Yanıtla (2) (3)
  • Sermet / 11 Şubat 2025 09:52

    Erdoğan İstanbul'u kaybetti. Neden? Çünkü yeni nesil popüler Erdoğan nefreti ortamında büyüdü. Google'a arat "Şerefli Tayyip" diye. Bunu mu demek istediniz: "Şerefsiz Tayyip" diyor. Yani öyle değil.

    Yanıtla (0) (0)
  • Demokrasi. / 11 Şubat 2025 09:43

    Bu yazıyı CHP li ilgililer okurlarmı bilmem, ama iktidar olmaya niyetleri varsa dikkatle okusalar iyi olur

    Yanıtla (0) (0)
  • Bünyamin / 11 Şubat 2025 09:36

    1925 50 arası yaptıklarındır CHP'nin iktidar şansını 1950den beri kazanamıyor olması. Bu millet 1000 yıldır İslamiyeti yaşatan ve yaşayan bir millet. Böyle bir geçmişten gelen milleti sen yolundan çıkarmaya çalış. Ne sanıyor bu milleti Chp. Hala aynı kafa aynı tas. Bir de zorla milleti kendini seçtirmeye çalışmalar. Darbe yapıp darbeden sonra kimin seçilmesi gerektiğini işaret etmeler. Chpnin bu milleti hiç tanıdığını sanmıyorum.

    Yanıtla (0) (0)
  • Halk / 11 Şubat 2025 09:12

    Halktan kopuk, elit, inançlara saygılı çarşıda, pazarda olmayıp masadan ahkam kesersen hiç bir yere varamazsın. Sagdaki siyaset iler bakıyorum esnaf, kasap, berber, iş i, mütedeyin, muhafazakar insanlar çok bilmiş görünmüyorlar işte ütün mesele bu.

    Yanıtla (6) (1)
  • Muhtar / 11 Şubat 2025 09:03

    Millet CHP ye iktidar vermiyor doğru. Ama belediyeleri idare etsin diye onlara teslim ediyor beklenirdiki şehirlerde adalet, liyakat, ehliyet üzerine çalışsınlar, sosyal belediyecilik, işe almada tarafsızlık, şeffaflık demek istenildiği gibi olmuyor, güven vermiyorlar, vatandaş daha ne yapsın

    Yanıtla (5) (10)
  • İbrahim / 11 Şubat 2025 08:53

    Hamas'a terör örgütü diyen bir kişi Filistin'e destek mitingi yapamaz. Teröristin ailesine başsağlığı ziyaretinde bulunan şehit evine gidemez. Şehrinde yolu asfalt yapamayan ekonomiyi düzeltemez. Bu topraklarda Peygamberi Arap diye görmezden gelip Atatürk'ü kurtarıcı liderliğin ötesine taşıyarak peygamber görmek kendini yüzde 23 e hapsetmektir. Bize düşende çaresizlik.

    Yanıtla (3) (17)
  • haluk d / 11 Şubat 2025 08:48

    sayin yazar Kemal bey chp yi herkesin herkesimin oy vereceği bir partiye dönüştürmek istedi . Bunuda altılı masa ile cumhurbaşkanlığı seçiminde başardı. Ozgur bey CHP yi tekrar sol serite çekti.

    Yanıtla (0) (10)
  • Sahin / 11 Şubat 2025 08:21

    "Dün dündür bugün bugündü"
    Süleyman Demirel
    Bakalım ne olacak.?

    Yanıtla (1) (0)
  • Bozkurt / 11 Şubat 2025 07:59

    %30'luk sol zihniyetin laikçi , jakoben temsilcileri Cumhuriyetin ilanindan beri halkin çoğunluğu üzerinde tahakküm oluşturmuşlardır.. Mesela kendi partilerindeki "ülkücu" kökenli diğer başkan adayi ülke genelindeki anketlerde daha önde olmasina ragmen; "CHP'nin baskan adayını CHP parti üyeleri seçer" dayatması bu durumun en belirgin örneğidir.. Sol zihniyetin canı çıkar; huyu çıkmaz..

    Yanıtla (5) (8)
  • Fani / 11 Şubat 2025 07:36

    Nerden çıktı bu adaylık meselesi anlayan varsa beri gelsin. Bizde bir laf vardır adamların ekmeğine yağ sürüyorlar. Bu koydum akılla kaybetmeye devam edersiniz. Toplum şunu demeli bu adamlar kendileri için değil, vatan ve vatandaş için çalışacaklar.

    Yanıtla (6) (0)
  • Aslan / 11 Şubat 2025 07:23

    Tayyip Erdoğan geçen seçimde son kez aday oluyorum dedi .Gerçi geçen secimde aynısını demişti..Bu koltuk ne kadar tatliymis yahu..dunyaliklarini zaten yapmışlardır ama ahiretiklerini yapmaya çalışmak varken halen koltuk ömrünün son dönemine kadar koltuk .Hayret yahu..Halbuki devleti yöneten 85 milyonun hesabını Allah'a vermek zorunda öyle devlet yönetip adil idareci olmazsanız varılacak yer belli..Allaha hesap vermek de öyle kolay bir iş değildir..binlerce yıl sürecek bir hesaptan bahsediyoruz

    Yanıtla (7) (0)
  • Mr / 11 Şubat 2025 06:43

    Avrupalı siyasi fanatik değil, biz ise 12 Eylül öncesi sağ sol siyasi çatışmalar da beşbinden fazla insan öldürülen ülkedeyiz.

    Yanıtla (3) (0)
  • Ali Rıza / 11 Şubat 2025 06:02

    Bakın; akşam semt pazarında döküntü sebzeden sebze ayıklayan vatandaşa, evinin kirasını veremeyene, iş bulamayan, mülakatta elenen, traktörüne mazot alamayan, çocuğunu istediği okula gönderemeyene, ekmek kuyruğunda bekleyen, emekli olan herkese sorun , çoğu Akp den şikayet eder, dert yanar, seçim zamanı kuzu kuzu Akp ye oy verir!. Bu davranışa burada köşe yazarı ve yorum yapan arkadaşların çoğu dahildir. Bunun nedeni sorgulanmalıdır, sosyolojik bir durum!.

    Yanıtla (14) (0)
  • karar okuru - ... / 11 Şubat 2025 05:13

    2002 öncesi askerin uyguladığı laiklik anlayışı toplumu derinden böldü ve çok yanlıştı. başörtüsü türban sakal tartışmalarını ak parti iyi değerlendirdi ve iktidara geldi. adaletsizlik, cezasızlık, yoksulluk ve yolsuzluklar kültürü de ak partiyi iktidardan götürür, çünkü neredeyse toplumda bunlardan muzdarip olmayan kimse kalmadı.

    Yanıtla (4) (0)
  • KARAR OKURR / 11 Şubat 2025 00:05

    İmamoğlu, popülaritesi ve siyasi becerisi yüksek bir siyasetçidir. Yavaş ise soğukkanlı ve temkinli tutumuyla sempati kazanmaktadır. Yavaş kamuoyu yoklamalarında önde olduğunu, İmamoğlu ise önseçimi alacağını biliyor. İkisi de değerli ve güçlü adaylar...

    Yanıtla (27) (2)
  • Bir Emekli / 11 Şubat 2025 00:52

    Yavaş 'Seçim benimle alınır, çünkü MHP ve AKP dahil bütün sağ kesimden de oy alırım" İmamoğlu ise 'Seçim benimle alınır, doğu ve güneydoğu ile Karadeniz bölgesinden en çok oyu ben alırım' diye düşünüyordur..

    Yanıtla (10) (0)